Focus Fanatics Forum banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
Joined
·
733 Posts
why would you want to do that its there to tell you if you are low on air...
 

·
Registered
Joined
·
45 Posts
Discussion Starter #3
because i am going to have multiple wheel/tire combos, and i dont feel like having it reset each time i switch them. i check my tire pressure weekly, so i dont really feel like the tpms is doing me any good anyways
 

·
Registered
Joined
·
3,022 Posts
why not just buy the sensors and bands, then all you have to do is drive around at 15 mph for a minute or 2 and it resets itself, not that difficult and i imagine ford probably runs the tpms fuse through something a bit more important to prevent people from doing such an activity.
 

·
Registered
Joined
·
268 Posts
You can not disable the tpms system. Mandated by federal law, huge fines if someone tries to disable it. They will take away your firstborn child and send you to labor camps for 3000 years. I am sure there is a way to keep the light from comming on by cutting the signal wire or something to that effect but there is no way to "turn it off".
 

·
Registered
Joined
·
45 Posts
Discussion Starter #8
yeah...i looked and couldnt find an actual fuse just for that...hmm. oh well. just more money to spend i guess
 

·
Head Hurt
Joined
·
2,377 Posts
From the 08' Ford Fous Workshop Manual:

The tire pressure monitoring system (TPMS) monitors the air pressure of all 4 road tires. The wheel-mounted tire pressure sensors transmit via radio frequency signals, to the smart junction box (SJB). TPMS functionality is integral to the SJB. These transmissions are sent approximately every 60 seconds when the vehicle speed exceeds 32 km/h (20 mph). The TPMS function compares each tire pressure sensor transmission against a low-pressure limit. If it has been determined that the tire pressure has fallen below this limit, the SJB communicates this on the vehicle communication bus to the instrument cluster. The instrument cluster then illuminates the TPMS indicator and displays the appropriate message(s) in the message center (if equipped).
 

·
Registered
Joined
·
36 Posts
You can not disable the tpms system. Mandated by federal law, huge fines if someone tries to disable it. They will take away your firstborn child and send you to labor camps for 3000 years. I am sure there is a way to keep the light from comming on by cutting the signal wire or something to that effect but there is no way to "turn it off".
And yet another asinine, inane government intrusion into our already overly complicated lives just to allow people too damn dumb to operate a vehicle to live long enough to breed even more idiots. Hate this shit.
 

·
Registered
Joined
·
4,475 Posts
Solution is to put three TPMS sensors inside a sealed PVC plumbing tube, use the fourth as the air fill on the end cap, and throw it in your trunk.
Then the sensors read, the system works, but you no longer have them in THE TIRES. [popcorn]
 

·
Registered
Joined
·
2 Posts
Getting a training device is fairly cheap and you wouldn't need to do much of anything. I have had nothing but problems with my tpms though and wish I could turn the little light off.
 

·
Registered
Joined
·
737 Posts
TPMS is such a retarded thing.

"why would you want to disable it, it tells you if your tires are low"

Seriously? OH MY GOD how on earth did we survive in this world before TPMS was a thing?!?!!?!

Such an annoying light, up here in winter it's such a pain, Start the vehicle, says their low. Nope, they aint. few miles of highway driving, tires heat up, light goes out. Freaking annoying. I look at my tires, I check it's pressure. I don't need no stupid light to tell me anything
 

·
Registered
Joined
·
36 Posts
TPMS is such a retarded thing.

"why would you want to disable it, it tells you if your tires are low"

Seriously? OH MY GOD how on earth did we survive in this world before TPMS was a thing?!?!!?!

Such an annoying light, up here in winter it's such a pain, Start the vehicle, says their low. Nope, they aint. few miles of highway driving, tires heat up, light goes out. Freaking annoying. I look at my tires, I check it's pressure. I don't need no stupid light to tell me anything
As I said, an asinine system forced on us by government wonks who's sole purpose is to allow idiots too stupid to operate a motor vehicle to live long enough to breed more idiots so we need even more regulations.[rant][rant][rant][rant]
 

·
Registered
Joined
·
737 Posts
As I said, an asinine system forced on us by government wonks who's sole purpose is to allow idiots too stupid to operate a motor vehicle to live long enough to breed more idiots so we need even more regulations.[rant][rant][rant][rant]
yep yep yep! Traction control, ABS, all that shit. Garbage. [popcorn]
 
1 - 15 of 15 Posts
Top