Ford Focus Forum, Ford Focus ST Forum, Ford Focus RS Forum - View Single Post - Central locking problems - Finally a solution!
View Single Post
Old 03-22-2010, 02:20 PM   #29
exsodius
Focus Enthusiast

Fan#: 14827
What I Drive: 2002 Silver 1.6 Wagon

Points 7,116, Level 55
Points: 7,116, Level: 55 Points: 7,116, Level: 55 Points: 7,116, Level: 55
Level Up 83% Completed
Level up: 83% Level up: 83% Level up: 83%
Forum Activity 0%
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%
FF Reputation: 1 exsodius Good Standing Member
Buy-Sell-Trade Rating: (0)
In english:

This problem will come back unless you keep spraying som wd-40 on the microswitch. I have made it simple to do. Just have the lowest screw on the door unscrewed all the the time. You know the 3 torx screws at the door lock. Now i can spray wd-40 in that hole whenever i want. It works very good, i can even hear a click from the central lock while spraying. And then it suddenly works again. It would have been nice if i could find a spray that is better than the wd-40 so i wouldn't need to spray it once a month.

In norwegian:

Problemet kommer tilbake så lenge du ikke smører mikrobryteren. Jeg har gjort det så enkelt nå at jeg har den nederste skruen av de 3 skruene på låsen i døren utskrudd hele tiden. Så nå er det bare ett hull der som jeg kan spraye inn wd-40 når jeg vil. Det fungerer så bra at jeg til og med hører mens jeg sprayer ett klikk fra sentrallåsen nå den plutselig virker igjen. Det er bare litt wd-40 som skal til. Hvis jeg hadde funnet en spray som var bedre hadde jeg sikkert ikke trengt og gjort det 1 gang i mnd.