Focus Fanatics

Focus Fanatics (http://www.focusfanatics.com/forum/index.php)
-   Focus Tuning Chat (http://www.focusfanatics.com/forum/forumdisplay.php?f=79)
-   -   Question: Do I need to empty my gastank? (http://www.focusfanatics.com/forum/showthread.php?t=303823)

miscreant 12-06-2012 05:13 PM

Question: Do I need to empty my gastank?
 
Hey guys,

I recently got a tune on a flasher that is gonna put my car up to 91 octane. The programming as it is right now is stock so I'm using regular. My tank is half-full. Do I need to empty it and put in 91 before I tune, or can I tuen it andrun on the 87octane for a few days?

1hotfocus 12-06-2012 06:14 PM

i would wait till its less than a quarter tank, than fill up with 91. or throw some octane booster in and fill up with 93 if accessible.

sleepyboy 12-06-2012 07:53 PM

Yup same here, run it out and fill up with 93. Also why did you get a 91oct tune and not a 93oct?

miscreant 12-06-2012 09:00 PM

I wasn't sure what to get. Didn't want my car to blow up.

sleepyboy 12-06-2012 09:06 PM

Here in Texas 93 octane is very abundant. Gotta love Texas and our refineries lol

miscreant 12-06-2012 09:11 PM

Now I just need to figure out how to drain the gastank...

sleepyboy 12-06-2012 09:23 PM

Just drive it out, it's way too much of a hassle to drain it, trust me on that lol

miscreant 12-06-2012 09:32 PM

Ha, yeah, I looked up some videos on youtube and I really don't feel like putting my car up on ramps after getting off work at 1am....I'll just have to take the scenic route home...

sleepyboy 12-06-2012 09:42 PM

Take the scenic route and don't use 5th gear lol

felixthecat 12-19-2012 09:52 PM

I fill up w/ premium after I ordered my tune, makes it easier.


All times are GMT -5. The time now is 07:48 PM.


http://www.focusfanatics.com/aboutus/copyright.asp